CASE STUDY
Uzupełnienie kadr o specjalistów IT
Z jakim problemem borykał się klient?
Klient z branży technologicznej (kategoria rozrywkowa) zajmuje się tworzeniem produktów, aplikacji, serwisów i usług cyfrowych. Wyzwaniem dla ciągłości świadczenia usług, było zabezpieczenie szerokich i specjalistycznych kompetencji inżynierskich IT, przy zachowaniu zaplanowanego budżetu. Opierało się to na zapewnieniu elastyczności i dostępności potrzebnych zasobów inżynierskich (eliminacja ryzyk nieobecności, braku pracowników wewnętrznych, czy wysokospecjalistycznych kompetencji). Warunkiem koniecznym, dla powodzenia przedsięwzięcia, było również utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa całej infrastruktury IT klienta.
Jak wyglądał przebieg działań?
W ramach realizacji uzgodniono zakres współpracy klienta z zespołem naszych inżynierów systemowych i sieciowych. Wypracowano zasady współpracy, w tym określono priorytety działań oraz ustalono poziomy SLA.
Po podpisaniu umowy i uzyskaniu stosownych uprawnień, zapoznaliśmy się z zasobami biurowymi, systemami w chmurze (AWS) oraz infrastrukturą fizyczną w Data Center. Uruchomiliśmy monitoring, dokonaliśmy inwentaryzacji systemów, określiliśmy poziom długu technologicznego i wyznaczyliśmy priorytety najważniejszych i najpilniejszych działań. Realizujemy bieżące utrzymanie systemów i infrastruktury IT klienta. Dodatkowo, jesteśmy odpowiedzialni za projekty wdrożenia nowych czy modernizacji obecnych systemów.
Efekt projektu
Klient oparł funkcjonowanie działu technicznego o outsourcingowego partnera zewnętrznego. Zaufał nam i powierzył w utrzymanie rozległą infrastrukturę IT. W efekcie uzyskał pełną obsługę i wsparcie całego outsourcingowego Zespołu Senior DevOps i Inżynierów Sieciowych. Dodatkową korzyścią dla klienta jest zapewnienie firmie szerokich kompetencji IT oraz ograniczenie ryzyka braku doświadczenia czy wiedzy, szczególnie w zakresie infrastruktury AWS i kompetencji chmurowych. Ponadto rozwiązanie wyeliminowało ryzyko braku lub utraty zasobów ludzkich w wewnętrznych strukturach organizacji. Co ważne dla klienta, uzyskał on również elastyczność w planowaniu działań IT i budżetu IT w okresie długoterminowym.